Administratie inrichten

Administratie ordenen

Hoe kunt u als ZZP’er een goede en overzichtelijke administratie inrichten en hoe levert u deze administratie aan bij uw Boekhouder Gezocht:

Administratie inrichten

 

Administratie ordenen

Hier een aantal van Boekhouder Gezocht voor uw administratie:

1. Open een zakelijke bankrekening.

2. Koop een ordner en voeg vier tabbladen toe met de namen: bank, kas, verkopen en inkopen (nog te betalen).

3. Koop een kasboek bij de boekhandel.

4. Stop de bankafschriften met daarachter de betaalde nota’s achter het mapje bank (idem voor kas).

5. De ontvangen facturen mag u ook achter de bank/ kas stoppen, maar draai nog een extra verkoopfactuur uit en stop die op eenvolgende nummervolgorde achter het mapje verkoopfacturen (dus nummer 1,2,3 en niet 1,10,2,6!).

6. Betaal uw privé-uitgaven (loterij, huur) van privérekening.

7. Lever apart alle verkoopfacturen op nummervolgorde aan.

8. Voeg alle betaalde facturen achter het desbetreffende bankafschrift.

9. Houd alle nog te betalen facturen onder een apart mapje.

10. Lever een kopie van oude aangiften Omzetbelasting aan.

11. Lever een kopie van oude aangiften IB aan.

12. Lever uw wachtwoorden voor digitale aangifte aan.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *