Overstappen van boekhouder. Krijgt u maandelijks onverwachte hoge rekeningen van uw huidige boekhouder of accountant en vraagt u zich af wat hij daar eigenlijk voor doet, dan is het handig om eens een second opinion te vragen bij administratie kantoor Boekhouder Gezocht.
Overstappen per 1 januari
Onze ervaring leert dat een ZZP’er het beste per 1 januari kan overstappen naar een nieuw administratiekantoor. Een fiscaal boekjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Bij overstap op 1 januari kan de huidige boekhouder het afgelopen boekjaar afronden en kan Boekhouder Gezocht beginnen met het nieuwe boekjaar op basis van de cijfers van het afgelopen boekjaar.
Welke ZZP’ers kiezen voor administratiekantoor Boekhouder Gezocht?
1. Bedrijven (zzp) die per 1 januari starten.
2. Ondernemers die hun administratie in het verleden zelf bijhielden of door een bevriende kennis lieten bijhouden. Zij komen er achter dat ze te veel belasting hebben betaald en geen gebruik hebben gemaakt van aftrekposten.
3. Ondernemers die overstappen uit onvrede met hun huidige administratie kantoor. U kent het wel: hoge rekeningen, elk telefoontje wordt doorbelast, en u krijgt nog eens een extra factuur voor de jaarrekening, terwijl elke accountant en administratiekantoor weet dat een ZZP’er niet meer verplicht is een jaarrekening op te laten maken.
Administratie uitbesteden aan Boekhouder Gezocht
Kiest u voor deze optie, dan verzorgen wij uw volledige administratie. Vanaf de invoering van de inkoopfacturen, de verwerking van mutaties van de bank, giro en kas tot en met het verzorgen van de balans en winst en verliesrekening. Ook dient Boekhouder Gezocht uw aangifte Omzetbelasting en Inkomstenbelasting in.
U wilt uw administratie zelf verzorgen
Boekhouder Gezocht controleert elk kwartaal uw administratie en stelt een kwartaalverslag samen. Let op: Boekhouder Gezocht beveelt deze optie alleen aan voor de ondernemer die wél over enige boekhoudkundige kennis beschikt. Het invoeren van de inkoop-, verkoopfacturen, mutaties bank, giro en kas in een administratie pakket (Snelstart)geschiedt door u. Indien u uw boekhouding zelf wilt doen, kunnen wij u adviseren bij de inrichting hiervan.
Uw administratie digitaal aanleveren bij Boekhouder Gezocht
Uw administratie digitaal aanleveren. Dat kan. Boekhouder Gezocht ziet dat steeds meer Ondernemers hun verkoopfacturen, inkoopfacturen, bankafschriften en – eventueel ook de kas- digitaal willen aanleveren. Wij zijn een modern administratiekantoor dat inspeelt op de veranderingen in de maatschappij en op de behoefte van de ZZP’er biedt de ZZP’er die zijn administratie digitaal wil aanleveren de kans om klant te worden.
Uw Voordeel na overstappen
Door digitale aanlevering wordt zijn administratie professioneel en voordelig geregeld en bespaart u veel tijd en geld en .. samen werken we ook nog aan een beter milieu. U als ondernemer krijgt alle overzichten (Omzetbelasting, balans en winst en verliesrekening en aangifte Inkomstenbelasting) digitaal aangeleverd.
Boekhouding digitaal aanleveren
U stuurt uw facturen, bankafschriften en eventueel Excel-bestand naar Boekhouder Gezocht. U betaalt een vast maandelijks bedrag en Boekhouder Gezocht verzorgt de aangiften Omzetbelasting en Inkomstenbelasting.
Daarnaast wordt u gratis op de hoogte gehouden van het nieuws in zijn ZZP-branche. U kunt zich aanmelden voor de dagelijkse nieuwsbrief.
Overstappen naar Boekhouder Gezocht
- Contact ons voor meer informatie over onze werkwijze.
- Telefoon: 06 1393 6399
- Email: info@boekhouder-gezocht.nl